onsdag den 28. marts 2012

Zentangle Weekly Challenge #64

I just recently discovered the world of Zentangles. And I am completely hooked. I never considered myself very good at drawing but now I found a way to do it.

This is my first time participating in Diva's Weekly challenge and let's see if I can keep it up.

This challenge was a perfekt opportunity to try out a good number of grid based patterns - all found initially at Tanglepatterns.com. So all the patterns are made in the same net of boxes.


This is my results. Enjoy!

torsdag den 22. marts 2012

Påskepynt 2012

Jeg påskepynter ikke! Det er så besværligt og få op og ned for den korte tid - men - jeg elsker påskepynt, så jeg får næsten altid produceret noget :-) og ja det kommer nok også op at hænge.

I år er jeg blevet inspireret flere steder: først og fremmest så jeg påskeæg med hæklet kant hos yarnfreak! Dette blev så rammen. Blomsterne og fuglene er udklip fra servietter, som er klistret på med laklim (decoupage er ikke min hobby, her her var det lige i øjet, og nu har jeg købt limen, så kan det være der kommer mere).

To af æggene er dekoreret med bånd og 'tangles'. Jeg ville ønske at jeg kunne sige, at jeg selv havde fundet på tegningerne, men de kommer alle fra TanglePatterns.com, hvor jeg de seneste dage har været helt opslugt. Der er et væld af 'Zentangle'-mønstre, og henvisninger til step-by-step tutorials, så jeg har bare tegnet og tegnet.



Bagsiden tilfredsstiller i høj grad mit 'intet må gå til spilde-gen' eller 'det må ikke smides ud, fordi måske kan det bruges til noget kreativt-gen'. Jeg aner faktisk ikke, hvor man køber kraftigt pap, men hvorfor skulle man også det, når man har skuret fyldt med tømt emballage. Her har jeg brugt en aflagt opbevaringskasse fra IKEA, som havde en møsker med nogle gode farver. Og så var den i vinkel.



Så nu mangler jeg bare en god stor gren at hænge dem op på - eller en påskeinvitation, for de kan vel også bruges som værtindegaver...

mandag den 19. marts 2012

Annis-sjal

Der strikkes skam løbende, men det holder lidt hårdt med opdateringerne, da det er sjældent at jeg sidder ved computeren i disse dage - og jeg er ikke helt tilfreds med telefonens muligheder for at lave blogindlæg.

Anyway - for en lille måned siden fik jeg strikket dette lille sjal. Det er en gratis opskrift fra Knitty.com - super super online magasin med mange opskrifter og features.




Garnet er Zauberball Crazy i farven Carisma, købt i Sommerfuglen i København. Jeg troede at det skulle blive til strømper, men sådan gik det ikke - og godt for det!


Mønsteret var glimrende at strikke - dog var jeg ikke vild med at lave 'nupps' hvor man strikker 7 masker vrang sammen! Jeg snød lidt så jeg kun strikkede 5 masker sammen. Det gjorde ikke den store forskel og var meget nemmere. Men stadig besværligt. Faktisk kunne de godt undværes da de næsten er usynlige i dette garn og da selve hul-mønsteret er yndigt nok. Men det skulle jo prøves - jeg kan ikke lide at give op på forhånd, bare fordi alle andre siger at det er besværligt :-)

Fakta:
Garn: Schoppel Wolle Zauberball Crazy i farven Carisma
Pinde: Glemt - nok som i opskrift 5mm.
Opskrift: Annis af Susanna IC fra Knitty.com

onsdag den 1. februar 2012

Pink monday

Jeg har begået et par lange fingerløse vanter eller pulsvarmere om  man vil. De hører sammen med tørklædet var sidste indlæg og er også til min svigerinde. De er en kende for stramme til mig, så de bør passe.

Meget hurtigt og hyggeligt projekt - ikke kedeligt men heller ikke særlig kompliceret. Og så er det altid rart med et lille hurtigt projekt ved siden af de større. Jeg er netop begyndt på Annette Danielsens Hvirvelstrøm, og selvom jeg synes det er strikketøj med en bred rib og passende antal masker på pinden, så varer det nok alligevel en rum tid, før der for alvor er noget at vise frem derfra.





Fakta:
Opskrift: Blue Monday af Sarah Wolf
Garn: Malabrigo Worsted, fv pink frost
Pinde: 4.5 mm - brugt magicloop

mandag den 30. januar 2012

Just Enough

Ruffles... og det må man sige. Det er hård arbejde på den sidste del at tage 3 masker ud i hver eneste maske - men so worth it. Halstørklædet er en forsinket julegave til min svigerinde, men på billedet er det 'bare' mig, der må agere både fotograf og model. Farvel er helt gal på det første foto, det ligner noget bedre på det andet.




Fakta:
Opskrift: Just Enough Ruffles by Laura Chau
Garn: Malabrigo Worsted farve Pink Frost
Pinde: 5.5 mm
Strikkeoplevelse: Dejligt og hurtigt projekt. Jeg blev dog ikke specielt vild med at brug Wrap & Turn på vendepindene - fandt aldrig helt flowet i pick-up delen, så jeg vil nok bruge en anden metode til vendepinde en anden gang.

onsdag den 18. januar 2012

Det regner ugler

Der løb en bestilling ind på tre ugler til veninderne i fødselsdagsgave, så måtte hæklenålen i sving!!

Endnu engang fra Fru Madsens Nørklerier - små krudt ugler her hæklet i diverse bomuld.


onsdag den 11. januar 2012

Julegavekavalkade

Der er blevet strikke noget i forbindelse med julen. Og uden at jeg egentlig har tænkt nærmere over det, er det alt sammen noget til halsen!!

Først et styks Camomille til min mor. Hun har gået og sukket lidt over mit, så hun skulle da have sit eget.

Fakta:
Opskrift: Camomille af Helga Isager
Garn: Råhvid Luksusgarn fra Rasmilla og sandfarvet mohair fra Garnudsalg.dk
Pind: 4 mm og 3,5 til blonden



Min far er blevet begavet med et tværstribet halstørklæde, som i processen blev omtalt som 'evighedstørklædet', da jeg ikke var sikker på om det ville blive færdigt - nogensinde. Det er strikket på tværs med rundt regnet 400 masker, på pind 3 og der er brugt 4 nøgler Drops Alpaca. Meget simpelt men også meget lækkert.


Svigermor fik et Saroyan - en gratis opskrift fra Ravelry.

Fakta:
Garn: Malabrigo Worsted
Pinde: 5 mm - for en gangs skyld på lige pinde
Kommentar: Meget hyggeligt og hurtigt projekt




Billederne er taget juleaften. Og gæt lige, hvem der slænger sig bag svigermor - tydeligvis utilfreds med ikke at have fået sin gave endnu :-)

Der ligger endnu en ting 'under træet', men det kan jeg jo vise, når modtageren har fået det.