tirsdag den 16. august 2011

Fru Madsens mobiltaske

Ja, nu er det vel Fru Bjerres, men inspiration og opskrift kommer fra Fru Madsen :-)

Og jeg der hverken hækler eller syr... Her kom jeg i hvertfald igang med begge dele. Og det er endda lidt pudsigt, for jeg har ikke brug for en lille taske. Men den er kæk og et lille overskueligt projekt, som kan fyldes ind imellem en masse lidt længerevarende strikke-projekter, som jeg har gang i. Nogen gange har man bare brug for at færdiggøre noget hurtigt. Noget a la instant gratification :-)

Planen var, at jeg kun ville lave hækle-delen og droppe at sy en inderpose - jeg ejer ikke en symaskine. Men den var lidt dingel, så jeg ombestemte mig. Og da jeg ikke syr, så har jeg ikke noget stof liggende - men med to hurtigtvoksende tøser er der jo altid noget aflagt tøj at klippe i. Her faldt valget på nogle cowboybukser, som ikke egnede sig til viderebrug.

Og så lidt billed-spam.







Fakta:
Opskrift: Fru Madsens mobiltaske
Garn: Bomuldgarn fra Netto
Nål: Nr. 3,5 - jeg ville nok vælge nr. 3 en anden gang, da tasken var dingel og lidt for stor
Modifikationer: Jeg har hæklet de to dele sammen - med kædemasker på retsiden, det er på ingen måde usynligt, men det virker meget naturligt da tasken så har en tydelig for- og bagside. Derudover er inderposen syet ind efter alt andet var færdigt.
Hot or not: Jeg ved det ikke - jeg kan godt lide resultatet, men jeg ved ikke og den for alvor kommer i brug - jeg synes at den hæklede rem gnaver lidt i halsen, med den vægt mobilen har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar