tirsdag den 23. august 2011

Hæklede tasker en masse

Hækleriet tager om sig. Jeg kan ikke gå på arbejde uden, at der er nogen "som også vil have" - and I looove it. Det er muligt at hækling/strik og den type aktiviteter ofte opfattes som introverte aktiviteter - og det er da også sådan, jeg 'bruger' nørkleriet, nemlig til at få lidt fred i hovedet. Meeen, når det er sagt, så må jeg erkende, at jeg også elsker at flashe og få opmærksomhed pba noget jeg har lavet. Total exibitionistisk. Måske er det bare tiden - enten reality-stjerne eller krea-exibitionist :-)

Anyway. Here goes:

En lille taske til yngsten: Hun ville så gerne have min mobiltaske, men den er jo min, så jeg lavede denne til hende istedet:

Faktabox:
Opskrift: Strappy Boutique Bag af Tangled Happy - tjek denne blog, der er meget lækker hygge
Garn: Bomuldsgarn fra Søstrene Grene i lilla, hæklet med dobbelt garn
Nål: 4,5 - kunne have brugt en 5'er, hvis jeg ejede sådan en - næste str. jeg har er 7, så sådan blev det
Hot or not: Pigebarnet blev glad og bruger tasken til Nintendoen. Men jeg tror nu alligevel, at jeg er nødt til at lave en som kan hænge om halsen også, skal bare lige have fat i nogle ender, så den kan blive lidt mere safe.



Næste emne er en bestillingsopgave  - og jeg får sørme også en skilling for den! Endnu en mobiltaske er gledet af pinden. I samme garn, som min egen - alle på kontoret er vilde med den farve - hurra for Netto (og synd jeg ikke kan få fat i mere).

Faktabox:
Opskrift: Hæklet mobiltaske fra Fru Madsen (igen)
Garn: Bomuldsgarn fra Netto (igen)
Nål: Str. 2,5 !!
Modifikationer: Hæklede på en mindre pind, som gjorde tasken mindre og med en ekstra runde stangmasker og fastmasker for oven passer den perfekt til en Iphone. Intet for, da tætheden i 'stoffet' blev fastere med den mindre pind. Remmen: Denne er hælklet bredere med en ekstra gang fm på den modsatte side af den første. Dette gør, at den ikke skærer så meget i halsen som den første taske gjorde. Derudover har jeg lavet to knaphuller, som gør, at remmen kan tagen helt af, hvis man ikke gider den.
Hot or not: Modtageren blev begejstret ! Og endnu en kollega har bestilt en - igen i samme garn

Til sidst en sjov lille taske til Always ultra, som jeg faldt over her. Jeg har tidligere set denne her, men det var altså Mariannes variant, som jeg faldt for at lave selv.

Faktabox
Vejledning: Small bag hos diy-se-her-hvordan
Garn: Bomuldsgarn fra Kvickly
Nål: str. 3
Kommentar: Denne er lavet til en kollega, som elsker pink. Men den er rigtig cute, så der skal laves nogle flere - til mig selv skal den være sort med en grøn knap.

1 kommentar:

  1. Hold da op du laver mange smukke ting. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge din blog.

    SvarSlet