mandag den 5. december 2011

Nye venner

Der har været stille på bloggen og til dels også på pindene i et stykke tid grundet sygdom. Pindene er kommet i sving igen... meeeen ingen større afsløringer inden jul :-)

Selvom det efterhånden er lidt tæt på jul - i hvertfald for en julegavestrikker, så fik jeg lyst til lidt overspringshækling - der er hæklet lys-covers og søde små hjerter i massevis. Desværre ingen billeder af disse. Men jeg har også fået hæklet lidt fra Maja Hansens bog: Hæklede dyr

Og de er allerede adopteret helt ind i familien :-) En lille pingvinunge og en fisk (mad eller ven, tiden vil vise).

(Beklager billedkvaliteten, teknologierne vil ikke rigtig spille sammen for tiden):


Pingvinungen er hæklet i bomuld, hvilket var lidt hårdt arbejde, men jeg kunne ikke vente til jeg havde haft tid til at købe farverne i uld. Fisken er i en uldrest fra et tidligere projekt.

Jeg har haft bogen i et stykke tid, men har været lidt tilbageholdende med at komme igang. Figurerne er meget små, og jeg var nok bange for at det ville være svært at sy sammen. Helt nemt var det heller ikke og helt lige/symmetrisk blev det heller ikke, men dybest set var det smaddersjovt at kreere disse små venner :-) Det kan godt anbefales!!

Se i øvrigt også Maja Hansens blog: Håndarbejdssom. Her i december har hun en julekalender med en ny diy hver dag.

1 kommentar:

  1. Dyrene er blevet super flotte:-) Husk du bare kan bruge større garn og hæklenål hvis du synes det bliver for småt. Tak for link:-)

    SvarSlet