mandag den 19. marts 2012

Annis-sjal

Der strikkes skam løbende, men det holder lidt hårdt med opdateringerne, da det er sjældent at jeg sidder ved computeren i disse dage - og jeg er ikke helt tilfreds med telefonens muligheder for at lave blogindlæg.

Anyway - for en lille måned siden fik jeg strikket dette lille sjal. Det er en gratis opskrift fra Knitty.com - super super online magasin med mange opskrifter og features.




Garnet er Zauberball Crazy i farven Carisma, købt i Sommerfuglen i København. Jeg troede at det skulle blive til strømper, men sådan gik det ikke - og godt for det!


Mønsteret var glimrende at strikke - dog var jeg ikke vild med at lave 'nupps' hvor man strikker 7 masker vrang sammen! Jeg snød lidt så jeg kun strikkede 5 masker sammen. Det gjorde ikke den store forskel og var meget nemmere. Men stadig besværligt. Faktisk kunne de godt undværes da de næsten er usynlige i dette garn og da selve hul-mønsteret er yndigt nok. Men det skulle jo prøves - jeg kan ikke lide at give op på forhånd, bare fordi alle andre siger at det er besværligt :-)

Fakta:
Garn: Schoppel Wolle Zauberball Crazy i farven Carisma
Pinde: Glemt - nok som i opskrift 5mm.
Opskrift: Annis af Susanna IC fra Knitty.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar