torsdag den 22. marts 2012

Påskepynt 2012

Jeg påskepynter ikke! Det er så besværligt og få op og ned for den korte tid - men - jeg elsker påskepynt, så jeg får næsten altid produceret noget :-) og ja det kommer nok også op at hænge.

I år er jeg blevet inspireret flere steder: først og fremmest så jeg påskeæg med hæklet kant hos yarnfreak! Dette blev så rammen. Blomsterne og fuglene er udklip fra servietter, som er klistret på med laklim (decoupage er ikke min hobby, her her var det lige i øjet, og nu har jeg købt limen, så kan det være der kommer mere).

To af æggene er dekoreret med bånd og 'tangles'. Jeg ville ønske at jeg kunne sige, at jeg selv havde fundet på tegningerne, men de kommer alle fra TanglePatterns.com, hvor jeg de seneste dage har været helt opslugt. Der er et væld af 'Zentangle'-mønstre, og henvisninger til step-by-step tutorials, så jeg har bare tegnet og tegnet.



Bagsiden tilfredsstiller i høj grad mit 'intet må gå til spilde-gen' eller 'det må ikke smides ud, fordi måske kan det bruges til noget kreativt-gen'. Jeg aner faktisk ikke, hvor man køber kraftigt pap, men hvorfor skulle man også det, når man har skuret fyldt med tømt emballage. Her har jeg brugt en aflagt opbevaringskasse fra IKEA, som havde en møsker med nogle gode farver. Og så var den i vinkel.



Så nu mangler jeg bare en god stor gren at hænge dem op på - eller en påskeinvitation, for de kan vel også bruges som værtindegaver...

1 kommentar:

  1. Hvor er det nogle flotte påske-æg du har lavet. Mit mål er også at få lavet nogle flade-pap-æg med hæklet kant.

    SvarSlet